Elektrik Programına Özgü Gerekli Çıktılar Kaynak: MEDEK Önlisans Program Ölçütleri sf-9 |
1. Elektrik teknolojisi ve enerji üretimi ile ilgili temel kavramları açıklar ve alanı ile ilgili matematiksel hesapları yapar. |
2. Kumanda-kontrol sistemleri konularını uygular. |
3. Elektrik tesisat tasarımını yapar. |
4. Test, bakım ve onarım işlerini standartlara uygun olarak tanımlar. |
2025 ve Sonrası: Elektrik Programının Amaçları ve Program Çıktılarının (Yeterliliklerinin) İlişkilendirilmesi
MEDEK Program Çıktıları Esas Alınarak Hazırlanmıştır.
MEDEK Program Çıktıları (PÇ) |
Malkara MYO Elektrik Eğitim Programının Amaçları (EPA) |
||
“Elektrik Teknikerliği” mesleğinin her alanında yetkin bir şekilde görev alıp topluma hizmet veren bireyler yetiştirmek |
Alanında bilimsel çalışmaları, yenilikçi uygulamaları takip ederek, evrensel değerler ve mesleki etik kurallar ışığında çalışan bireyler yetiştirmek |
Uygulamalı eğitim-öğretim modeli kullanarak, yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, mesleki gelişimini sürdürecek teknik elemanlar yetiştirmek |
|
BİLGİ |
|
|
|
PÇ-1: Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-2: İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur |
Orta |
Orta |
Orta |
BECERİ |
|
|
|
PÇ-3: Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-4: Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-5: Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
YETKİNLİK |
|
|
|
PÇ-6: Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-7: Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-8: Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. |
Düşük |
Düşük |
Düşük |
PÇ-9: Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. |
Orta |
Yüksek |
Orta |
PÇ-10: Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Orta |
Orta |
Düşük |
2025 Öncesi: Elektrik Programının Amaçları ve Program Çıktılarının (Yeterliliklerinin) İlişkilendirilmesi
Program Çıktıları (PÇ) |
Eğitim Programının Amaçları (EPA) |
||
“Elektrik Teknikerliği” mesleğinin her alanında yetkin bir şekilde görev alıp topluma hizmet veren bireyler yetiştirmek |
Alanında bilimsel çalışmaları, yenilikçi uygulamaları takip ederek, evrensel değerler ve mesleki etik kurallar ışığında çalışan bireyler yetiştirmek |
Uygulamalı eğitim-öğretim modeli kullanarak, yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, mesleki gelişimini sürdürecek teknik elemanlar yetiştirmek |
|
PÇ-1 Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-2 Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-3 Atatürk ilke ve inkılâplarını bilen, özümsemiş ve hayatında kullanan birey olmak. |
Düşük |
Düşük |
Düşük |
PÇ-4 Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-5 Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-6 Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-7 Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-8 Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-9 Gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanmak |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-10 İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-11 Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-12 Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek
|
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-13 Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-14 Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-15 Temel yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |
PÇ-16 Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek. |
Yüksek |
Yüksek |
Yüksek |