Elektrik Programının Amacı

Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımında kullanılan her türlü donanım ve makine yapısını tanıyabilen, ölçme, kontrol, bakım uygulamalarını gerçekleştirebilen, nitelikli ara insan gücü yetiştirmektir.

 

Kuruluşu ve Gelişimi

Elektrik Programı 1993-1994 Akademik Yılında öğretime başlamıştır. Bölge sanayisinin ihtiyaç duyabileceği teknik eleman ihtiyacını karşılamak üzere açılmıştır. Buradan mezun olan öğrencilerimiz birçok alanda teknik eleman ihtiyacını karşılayabilecek şekilde yetiştirilmektedir.

 

İşletmede Mesleki Eğitim Modeli

Programda 3+1 İşletmede Mesleli Eğitim Modeli uygulanmaktadır. Öğrencilerimiz isterse 4. Yarıyılda organize sanayi bölgelerinde uygulama eğitimlerine katılabilmektedir.

 

Mesleğin Gerektirdiği Özellikler

Elektrik teknikeri olmak isteyenlerin;

Normalin üzerinde genel yeteneğe sahip,

Elleri ve gözleri sağlam (renk körlüğü olmayan),

Fen bilimlerine özellikle fizik bilimine ilgili ve bu alanda başarılı,

Dikkatli, tedbirli ve sabırlı, titiz ve özenli olmak,

Sorumluluk duygusu gelişmiş,

Duyu organlarının tamamının sağlıklı olması,

El ve parmaklarını ustalıkla kullanabilmek,

Mekanik ve elektronik konulara ilgili ve yetenekli olmak,

Alet ve makinelerle uğraşmaktan hoşlanmak,

Tırmanma ve uzanma gibi bedensel çalışmaları yapabilecek kadar güçlü ve dayanıklı olmak,

Yükseklik korkusu olmamak,

Sesleri ayırt edebilme yeteneğine sahip olmak,

İnce ayrıntıları algılayabilmek,

İşbirliği becerileri gelişmiş olmak,

Fabrika, atölye, servis vb. alanlarda çalışabilecek nitelikte olmak,

Zor şartlar altında çalışabilen, çabuk ve doğru karar verebilen kimseler olmaları gerekir.

Çalışma Ortamı ve Koşulları

Elektrik teknikerleri binalarda, elektrik santrallerinde çalışırlar. Çalışma ortamı tesisatın kurulduğu yere göre değişirse de genellikle kapalı ortamlarda görev yaparlar. Elektrik dağıtım sistemlerindeki bozuklukları onarırken değişik hava koşullarında, yüksek yerlere tırmanarak zor şartlarda çalışmaları gerekebilir. Görevi yaparken dikkatsizlik önemli kazalara yol açabilir. Elektrik teknikeri birinci derecede cihaz, alet ve malzeme ile ilgilidir. Zaman zaman birlikte görev yaptığı kimselerle ekip halinde çalışabilir ve zaman zaman müşterilerle iletişime girebilir.

Çalışma Alanları ve İş Bulma Olanakları

Elektrik Programı mezunlarına “Elektrik Teknikeri” unvanı verilmekte olup; elektrik santralleri, trafo merkezleri, TEAŞ VE TEDAŞ gibi kurumların yanı sıra, fabrikaların elektrik arıza-bakım gibi kısımlarında istihdamları mümkün olmaktadır.

Serbest çalışan mezunlarımıza; 2. grup Fen adamı olarak, bağlantı gücü 30 kW’a kadar iç tesisat plan- proje hazırlama ve imzalama yetkisi verilir. Bağlantı gücü 125 KW, işletme gerilimi 400V’a kadar elektrik iç tesislerinin yapım işleri ve 35 kV dâhil bağlantı gücü 1000 kW’a kadar tesislerin işletme-bakım işlerini yapabilme yetkileri de verilmektedir.

Meslek elemanları kamu ve özel kuruluşlarda çalışabilecekleri gibi, bağımsız olarak da çalışabilmektedirler. Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş., Türkiye Radyo Televizyon Kurumu, Devlet Su İşleri, Makine Kimya Enstitüsü, Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü gibi kuruluşlarla, başta Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı olmak üzere çeşitli bakanlıklarda çalışabilirler. Günümüzde elektriğin kullanılmadığı alan kalmamıştır. Sanayileşme arttıkça elektrik kullanımı yaygınlaşmaktadır.

Meslekte İlerleme (DGS)

“Elektrik” ön lisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde; elektrik mühendisliği, bilgisayar ve kontrol öğretmenliği, elektronik ve bilgisayar öğretmenliği, endüstriyel teknoloji öğretmenliği, fizik, meteoroloji mühendisliği, telekomünikasyon mühendisliği, uçak elektrik- elektronik,  elektrik öğretmenliği, elektrik- elektronik mühendisliği, enerji öğretmenliği, elektronik mühendisliği, elektronik öğretmenliği, elektronik ve haberleşme mühendisliği, elektronik ve haberleşme öğretmenliği, Havacılık Elektrik ve Elektroniği  lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.

 

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.